Veelgestelde vragen

Ja, de aansluiting op het glasvezelnetwerk is vaak tijdens projectfasen volledig kosteloos en zal door onze ervaren monteurs bij u worden aangesloten.

Uw woning wordt gereed gemaakt voor de toekomst! Binnen enkele jaren zal het verouderde netwerk niet meer toereikend zijn. Met deze nieuwe aansluiting is uw woning voorbereid op de toekomst.

Geen probleem! Ongeacht bij wie u aangesloten bent vragen wij u alsnog voor medewerking voor een kosteloze aansluiting. Wij veranderen niks aan uw huidige aansluitpunten of voor de toekomst!

Het glasvezelnetwerk is speciaal bedacht voor het internet. Waar nu de koperen en coax kabel gebruikt worden om te internetten zijn deze echter bedoeld voor de telefoon en televisie. Het glasvezel is hiermee een innovatieve uitvinding waarmee de internetsnelheden tot wel 20 keer sneller kunnen dan de huidige kabels. Leuk feitje: een glasvezel-signaal kan in één seconde bijna 16 keer de wereld rond, Indrukwekkend!

  • De down en upload snelheid zijn even hoog, dit is bijvoorbeeld belangrijk voor videobellen en gamen.
  • Elke woning krijgt een eigen aansluiting, op deze manier merk je dus geen verschil als uw goede buur gebruik gaat maken van het internet.
  • Lage latency, weinig vertraging met controllerinput tijdens het gamen en geen haperende videobeelden meer tijdens het bellen.
  • Duurzaam, er is veel minder energie nodig om data over grote afstanden te sturen.
  • Klaar voor de toekomst ook als de internetsnelheden nog hoger worden.

U kunt onze monteurs herkennen aan de bijpassende kleding van de glasvezel, daarnaast kunnen onze monteurs zichzelf legitimeren als u daar behoefte aan heeft en wees dan ook niet terughoudend om dat te vragen.

Dit kan zeker en dat zullen onze monteurs erg op prijs stellen! U zou de ruimte rondom het aansluitpunt kunnen vrijmaken zodat onze monteurs makkelijk en snel te werk kunnen gaan.

  • Heeft u een brief en/ of kaartje gehad met betrekking tot de kosteloze aansluiting op het glasvezelnetwerk? Kijk dan graag onder het kopje “Ik heb een brief en/of kaart ontvangen, wat nu?”.
  • Heeft u geen brief en/ of kaart ontvangen? Wellicht hebben wij nog geen toestemming van de eigenaar van het complex, Vereniging van Eigenaren of woningcorporatie om aan te sluiten. Het kan ook zijn dat het gebied waar u woont nog niet gereed is om signaal te ontvangen.

Staat u niet ingepland vragen wij u om geduldig te wachten tot u thuis een brief en/of kaartje ontvangt.

Intro Fiber verzorgt de kosteloze aansluiting op het glasvezelnetwerk en daarover zijn we bereid u zo goed mogelijk te helpen. Voor vragen over internet abonnementen moeten wij u helaas doorverwijzen naar uw internet provider.

Geen probleem! Mocht u nog met vragen zitten zijn wij u uiteraard bereid om u te helpen. U kunt contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar afspraak@glasvezelaanleg.nl .